Honda CX 500 Forum banner

Zalety i wady zawieszenia Prolink

8.5K views 6 replies 4 participants last post by  Malinwah  
#1 ·
Hej!

Mam CX500 i dostałem CX650c, żeby zrobić swap silnika. Ale przyglądam się temu i podoba mi się wygląd mono shock i próbuję zdecydować, w jakim kierunku pójść z moją budową. Myślałem o znalezieniu roweru dawcy GL650 lub poszczególnych potrzebnych części zamiast kanibalizować CX650. Ma mniej niż 6 tys. km i czuję się trochę winny na myśl o demontażu.

Czytałem fora i niektórzy właściciele mówią, że nie lubią systemu prolink...

Myśli?
 
#2 · (Edited)
Musisz okresowo rozkładać go na części, aby wyczyścić i ponownie nasmarować tuleje, w przeciwnym razie w końcu się zablokuje... czego nie musisz robić ze standardowymi podwójnymi amortyzatorami.

Jeśli myślisz również o estetyce, spójrz również na ramy, które mają rowery Pro-link i porównaj je ze standardowymi CX500 lub CX650 Custom - rowery Pro-Link mają płaski odcinek ramy biegnący po obu stronach, co daje inny wygląd niż dwa pozostałe (pojedynczy kręgosłup dla oryginalnego CX, sekcja rurowa dla 650 Custom). Może ci się to bardziej lub mniej podobać...
 
#5 ·
Trzeba go okresowo rozkładać, aby wyczyścić i ponownie nasmarować tuleje, w przeciwnym razie w końcu się zablokuje... czego nie trzeba robić ze standardowymi podwójnymi amortyzatorami.

Jeśli myślisz również o estetyce, spójrz również na ramy, które mają rowery Pro-link i porównaj je ze standardowymi CX500 lub CX650 Custom - rowery Pro-Link mają płaski odcinek ramy biegnący po obu stronach, co daje inny wygląd niż dwa pozostałe (pojedynczy kręgosłup dla oryginalnego CX, sekcja rurowa dla 650 Custom). Możesz to lubić bardziej lub mniej...
Zdecydowanie podoba mi się czysty pojedynczy kręgosłup, ale chcę również lepszego zawieszenia...
 
#3 ·
Pomijając zalety konstrukcji zawieszenia, ramy zaprojektowane dla Pro-Link są znacznie lepiej zaprojektowane. Jeśli chodzi o serwisowanie Pro-Link, jeśli zrobisz to dobrze i dodasz smarowniczki oraz przewiercisz tuleje, aby doprowadzić smar do śrub, coroczny serwis można ograniczyć do poluzowania śrub/nakrętek, wtłoczenia świeżego smaru, aż wypłynie wokół śrub i okresowego ponownego dokręcania - może 10 minut więcej za każdym razem, gdy zmieniasz oponę.

Przy okazji: Czy zdajesz sobie sprawę, że Twój CX500 jest CDI, a wszystkie 650-tki są TI, co oznacza rozległe przeprowadzanie okablowania, aby umieścić silnik 650 w CX500? Gdybym to robił, użyłbym całego układu elektrycznego z 650. Jeśli tego nie zrobisz, będziesz musiał zmodyfikować okablowanie, aby pasowało do jednostek TI, ponownie okablować przełącznik zapłonu (to NIE jest plug & play) i dowiedzieć się, gdzie podłączyć wentylator.
 
#4 ·
Pomijając zalety konstrukcji zawieszenia, ramy zaprojektowane dla Pro-Link są znacznie lepiej zaprojektowane. Jeśli chodzi o serwisowanie Pro-Link, jeśli zrobisz to dobrze i dodasz smarowniczki oraz przewiercisz tuleje, aby doprowadzić smar do śrub, coroczny serwis można ograniczyć do poluzowania śrub/nakrętek, wtłoczenia świeżego smaru, aż wypłynie wokół śrub i okresowego ponownego dokręcania - może 10 minut dodatkowo za każdym razem, gdy zmieniasz oponę.

Przy okazji: Czy zdajesz sobie sprawę, że Twój CX500 jest CDI, a wszystkie 650-tki to TI, co oznacza rozległe przeprowadzanie okablowania, aby umieścić silnik 650 w CX500? Gdybym to robił, użyłbym całego układu elektrycznego z 650. Jeśli tego nie zrobisz, będziesz musiał zmodyfikować okablowanie, aby pasowało do jednostek TI, ponownie okablować stacyjkę (to NIE jest plug & play) i dowiedzieć się, gdzie podłączyć wentylator.
Wygląda na to, że z pewnym przygotowaniem może być łatwiejszy w utrzymaniu... Sprawdzę, kto zrobił jedno z tych smarownic. Mam nadzieję, że ktoś był na tyle miły, że pokazał, jak to zrobić.

Planowałem zamienić to, czego potrzebowałem z 650 i zrobić M Unit dla reszty.
 
#6 ·
To naprawdę zależy od tego, jaki styl wizualny chcesz uzyskać. W przypadku mojej osobistej konstrukcji miałem dość jasny pomysł, jak będzie wyglądał mój produkt końcowy i dla mnie GL650 było najbardziej sensowne jako baza projektu. Nie ma potrzeby używania 2 rowerów, aby zrobić 1. Mój kumpel budował CX w tym samym czasie i naprawdę chciał mono-amortyzator. Jego zaczął się jako niedokończony projekt kogoś innego i miał już źle wykonaną konwersję mono-amortyzatora. Musieliśmy wszystko przerobić. Oto kilka słów doświadczenia; Istnieją dziesiątki naprawdę fajnych wyglądających mono-amortyzowanych CX-ów. Możesz również zauważyć, że rzadko są one faktycznie jeżdżone. Dzieje się tak dlatego, że wiele fabrycznych mono-amortyzatorów nie ma bardzo wysokiej sztywności sprężyny. Próbowaliśmy 4 lub 5 różnych jednostek, a nawet ta ostatnia, na którą się zdecydował, jest trochę miękka jak dla mnie. Proszę, oprzyj się pokusie wyboru formy nad funkcją. Twoje życie może zależeć od tego. Odpowiadając na twoje pierwotne pytanie, Tak, system ProLink działa dobrze. Miałem swój na drodze i w terenie i działa dobrze bez problemów. Zamiast zaśmiecać twój wątek, nasz wątek budowy jest połączony w mojej sygnaturze, jeśli chcesz zdjęć i szczegółów.
 
#7 ·
To naprawdę zależy od tego, jaki styl wizualny chcesz uzyskać. W przypadku mojej osobistej konstrukcji miałem dość jasny pomysł, jak będzie wyglądał mój produkt końcowy i dla mnie GL650 było najbardziej sensowną bazą dla projektu. Nie ma potrzeby używania 2 motocykli, aby zrobić 1. Mój kumpel budował CX w tym samym czasie i naprawdę chciał mono amortyzator. Jego zaczął się jako niedokończony projekt kogoś innego i miał już źle wykonaną konwersję mono amortyzatora. Musieliśmy wszystko przerobić. Oto kilka słów doświadczenia; Istnieją dziesiątki naprawdę fajnie wyglądających mono amortyzowanych CX. Możesz również zauważyć, że rzadko są one faktycznie jeżdżone. Dzieje się tak dlatego, że wiele fabrycznych mono amortyzatorów nie ma bardzo wysokiej sztywności sprężyny. Wypróbowaliśmy 4 lub 5 różnych jednostek, a nawet ta, na którą się zdecydował, jest trochę miękka jak dla mnie. Proszę, oprzyj się pokusie wyboru formy nad funkcją. Twoje życie może zależeć od tego. Aby odpowiedzieć na twoje oryginalne pytanie, Tak, system ProLink działa dobrze. Miałem swój na drodze i w terenie i działa dobrze bez problemów. Zamiast zaśmiecać twój wątek, nasz wątek budowy jest połączony w mojej sygnaturze, jeśli chcesz zdjęć i szczegółów.
Widziałem twoją konstrukcję! Funkcja na pewno. Myślę, że dodanie systemu dźwigni jest najlepszym rozwiązaniem, a prolink z GL byłby najłatwiejszym sposobem, aby to zadziałało. Zamiast budować tylne zawieszenie z dźwignią i modyfikować wahacz CX 500, brzmi to jak więcej pracy niż trzeba zrobić.