Honda CX 500 Forum banner

1 - 9 of 9 Posts

·
Registered
Joined
·
164 Posts
Discussion Starter #1
I got a pile of shocks and springs from a lot of different bikes....just looking for an idea of a starting point for rates and angles. Post pictures if you can.
 

·
Super Moderator
Joined
·
3,990 Posts

·
Registered
Joined
·
164 Posts
Discussion Starter #3
The swingarm also wasn't designed to accommodate a 180mm tire, disc brake, or a 17x5.5 alloy wheel but we're going to figure that all out too :D

Asking other people who have done it what they did is all part of research
 

·
Registered
Joined
·
164 Posts
Discussion Starter #4
I've also already been through that entire list I think and while a few of them say what shock they used, none of them say "and X.Xkg/mm spring". The angle is pretty much fixed...you can only go so far and clear the wheel/backbone. The spring rate is pretty important, though.
 

·
Super Moderator
Joined
·
3,990 Posts

·
Registered
Joined
·
893 Posts
per trovare la K giusta per la molla devo procedere sperimentalmente: devi misurare l'abbassamento statico e l'abbassamento del sag, con il precarico della molla giusto (diciamo circa 10mm) il ciclista dell'abbassamento deve essere circa 1/3 della sospensione totale viaggiare, ad esempio se hai una corsa totale di 150 mm devi avere un abbassatore di circa 50 mm, con un abbassamento statico di circa 15 mm, quindi considera la molla che hai montato originariamente con il precarico che ti dà il giusto abbassamento statico, se il cavaliere è più alto di 50mm hai una molla troppo morbida al contrario se hai un pilota meno di 50mm hai una molla troppo dura! più ti allontani dalla k originale,
 

·
Registered
Joined
·
893 Posts
è più alta di 50mm hai una molla troppo morbida al contrario se hai un pilota meno di 50mm hai una molla troppo dura! più ti allontani dalla k originale, più l'ammortizzatore più dovrai riportare la mano sull'idraulica delle sospensioni (la molla più dura richiede più freno idraulico soprattutto in cambio), poi più tardi anche le tue sensazioni e i tuoi gusti personali entrare in gioco e il lavoro deve essere completato anche tenendo conto del lavoro in simbiosi con la forcella
 

·
Registered
Joined
·
164 Posts
Discussion Starter #9
I tried to put something together based on your build, Marco, but there were too many variables and I wasn't willing to drop the money to get the same shock you had :D

I should have come back and updated this thread! In the end I went with a CBR954RR Showa shock with an a Ninja 650 spring and it seems to be pretty fair. I haven't had a chance to ride it yet but I think it's a good spring rate.
 
1 - 9 of 9 Posts
Top